Za socialismu se hodinovým manželům souhrnně přezdívalo „melouchaří“. I když to není zcela přesný výraz, a i když se do této kategorie zařazovali i zkušení oboroví řemeslníci, šlo o zručné, šikovné a zkušené profesionály, kteří si podávali ruce s lidmi v mnoha rodinách. Tehdy se věhlas melouchářů šířil mezi lidmi sice jako táborový „Tam tam“, ale veškerá informovanost spočívala výhradně na telefonátech či rozhovorech mezi čtyřma očima. Doporučit někomu melouchaře, znamenalo s někým mluvit osobně, a to mnohdy trvalo dlouhou dobu. Meloucháři zkrátka neměli tak snadnou pozici, když sháněli „kšefty“.
Hodinový manžel je dnes v mnohem snazší situaci, protože se nemusí obracet na nikoho osobně, obcházet dům od domu jako to dělávali dráteníci, postačí umístit svou prezentaci na webové stránky, a je to. To je pochopitelně teorie, za níž stojí zejména profesionální přístup k vypracování webových stránek. Ty totiž nemohou mít pouze oslovující vzhled, grafické zpracování a věcné informace, co se týče nabídky služeb a ceníku, ale také zpracované SEO. Co to vlastně je a k čemu je „nějaké“ SEO dobré a potřebné?
Shopify SEO, případně konkurenční Webflow SEO se starají o to, aby vás zákazníci v té husté spleti milionů webových stránek objevili. Podmínkou je poskytnout vyhledávačům takové indicie, podle nichž vás zařadí na přední pozice do výsledků vyhledávání, a lidé po vašich službách pak sáhnou mnohem pravděpodobněji, než po někom, kdo SEO zanedbá a umístí se při vyhledávání na posledních místech.
Problematika SEO není ovšem pouze záležitost hodinových manželů a podobných řemeslně zaměřených webů, týká se to veškeré činnosti, kterou lidé na Internetu provádí, a s níž by chtěli seznámit veřejnost. SEO tedy nesmí podcenit nikdo, komu na jeho zviditelnění doopravdy záleží, bez ohledu na typ webové prezentace a profesního zaměření.